På denne side offentliggøres relevante kursusindbydelser for kordirigenter m.fl.:

Indsat den 10-05-2018

DSF's formand Lau Michelsen har ultimo april 2018 udsendt tre nye kursustilbud til alle forbundets medlemskor.

Lau oplyser i mailen til korene, at landsorganisationerne - efter at DAM er nedlagt - i fællesskab har søgt om midler til at fortsætte uddannelserne for korledere. Det er Foreningen "Danske Korledere", der forestår planlægningen, og Lau opfordrer til, at landsforbundets dirigenter vil gøre brug af denne nye mulighed for udvikling af dirigent-hvervet.

Der er udbudt følgende 3 kurser, relevante for DSF's kordirigenter:

• Kursustilbud\Korlederkursus 1.pdf
    Korleder 1 er et kombineret kursus for klassisk og rytmisk kor. Det betyder, at der både er en rytmisk og en klassisk instruktør, og at alle deltagere får lejlighed og mulighed for at arbejde med begge genrer. Det giver dig et bredt udgangspunkt for dit videre arbejde med forskellige slags kor.

• Kursustilbud\Korlederkursus Rytmisk 2.pdf
    Korleder 2 er for dig, der har en del erfaring med rytmisk korledelse, men gerne vil have videreudviklet dine færdigheder og fyldt mere i korleder-værktøjskassen.

• Kursustilbud\Korlederkursus Scratch.pdf.
    Et endagskursus for dig med sang- og korledelsesopgaver i hverdagen, men som mangler nogle forudsætninger. Dette kursus i den musikalske ledelses basisredskaber henvender sig både til korledere, som trænger til nyt input på det helt grundlæggende plan, men også til andre, der har brug for et mere solidt fundament at stå på.

Læg mærke til "Scratch" også henvender sig til sangerne. Dette kursus i enten Aarhus eller Roskilde kan man søge tilskud til hos DSF.

Tilmelding til kurserne sker via dette link: www.korlederkurser.dk, hvor du også kan læse mere om de enkelte kurser.