Succesfuld weekendkursus i Vandel

Posted on:

Det var en stor glæde at vi i Dansk Sangerforbund atter kunne afholde weekend-kurset for sangere, efter to år med Corona-relaterede aflysninger.

Omkring 60 sangere fra alle ender af landet rejste til Vandel for at være med til kurset, der i år var under musikalsk ledelse af Brian Grønbæk Jensen. Udover at være en ægte mandskor-sanger er Brian vicedirigent i Studenter-Sangforeningen, konservatorieuddannet og professionel sanger, samt mangeårigt medlem af ensemblet Schwanzen Sänger Knaben.

Brian ledte kurset med en smittende entusiasme, og tog med kyndig hånd fat i arbejdet med de musikalske udtryk som fraseringer, styrkeforhold og timing der er så afgørende for at musikken bliver lækker at lave og lækker at lytte til.

Den gode stemning var naturligvis også i top til aftenens festmiddag, hvor både sangere og instruktør leverede underholdende indslag. Det kammeratlige samvær var højt værdsat efter den lange periode med Corona-relaterede begrænsninger.

Kursusinstruktør Brian underholder
Kormedlemmer fra Horsens underholder
Formand Kristian og Martin underholder

Sangerforbundets bestyrelsesmøde

Det årlige weekendkursus er også rammen for sangerforbundets bestyrelsesmøde. Dette år et usædvanligt et, da forbundet for første gang i tredive år har fået ny formand.

Kristian Bæk Michelsen ledte bestyrelsen gennem en spændende dagsorden der gav anledning til intense diskussioner om forbundets og mandskorenes kommende tid. En række nye bestyrelsesmedlemmer blev ligeledes præsenteret og introduceret for kredsen.