Velkommen til to nye kor i DSF

Posted on:

Det er med stor glæde at vi i 2022 kan byde to nye kor velkommen i DSF, nemlig Arion-koret fra Aarhus og Københavns Mandskor.

Arion-koret, der er stiftet i 1893, er et herrekor med ca. 40 medlemmer. De fleste er garvede amatører, men korets medlemmer tæller også flere med professionel musikalsk baggrund. Koret stræber efter et højt musikalsk niveau og synger  hovedsageligt firestemmigt og oftest a capella. Koret dirigeres af Cecilie Holst Jørgensen.

Københavns Mandskor, der er stiftet i 2022, ønsker at skabe et miljø hvor mænd, uanset deres baggrund, kan være med i et fællesskab der både dyrker det professionelle, ambitiøse arbejde ved at lave kormusik på det højeste mulige niveau, samtidig med at der er plads til et stærkt, positivt kammeratskab.
Korets klang er en klassisk korlyd, der egner sig bedst til den traditionelle klassiske musik, men også til nyere værker. Koret dirigeres af Emil Ritter.

Velkommen i folden!